الومینیوم و ضایعات ان ،گرانبهاتر از طلا

مکان فعلی شما :  

الومینیوم و ضایعات ان ،گرانبهاء ترازطلا

آلومینیوم، عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی دارای علامت Al و عدد اتمی ۱۳ می‌باشد. آلومینیوم که عنصری نقره‌ای و انعطاف‌پذیر است، عمدتا به صورت سنگ معدن بوکسیت یافت می‌شود و از نظر مقاومتی که در برابر اکسیداسیون دارد، همچنین وزن و قدرت آن، قابل توجه‌ است. آلومینیوم در صنعت برای تولید میلیون‌ها محصول مختلف به‌کار می‌رود و در جهان اقتصاد، عنصر بسیار مهمی است.

اجزای سازه‌هایی که از آلومینیوم ساخته می‌شوند، در صنعت هوانوردی و سایر مراحل حمل‌ونقل بسیار مهم هستند. همچنین در سازه‌هایی که در آن‌ها وزن پایداری و مقاومت لازم هستند، وجود این عنصر اهمیت زیادی دارد.

اگر چه آلومینیوم، یک عنصر فراوان در پوسته زمین است (۱۸٪)، این عنصر در حالت آزاد خود بسیار نادر است و زمانی یک فلز گران‌بها و ارزشمندتر از طلا به حساب می‌آمد.

ویژگی‌ها

آلومینیوم، فلزی نرم و سبک، اما قوی است، با ظاهری نقره‌ای – خاکستری مات و لایه نازک اکسایش که در اثر برخورد با هوا در سطح آن تشکیل می‌شود، از زنگ خوردگی بیشتر جلوگیری می‌کند. وزن آلومینیوم تقریبأ یک سوم فولاد یا مس است.ِ چکش خوار، انعطاف‌پذیر و به راحتی خم می‌شود. همچنین بسیار بادوام و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی است. به‌علاوه، این عنصر غیر مغناطیسی، بدون جرقه، دومین فلز چکش‌خوار و ششمین فلز انعطاف‌پذیر است.

برخی از کاربردهای فراوان آلومینیوم عبارتند از:

حمل و نقل (اتومبیل‌ها، هواپیماها، کامیون‌ها، کشتی‌ها، ناوگانهای دریایی، راه آهن و…)
بسته‌بندی (قوطی‌ها، فویل و…)
ساختمان (درب، پنجره، دیوار پوشها و…)
کالاهای با دوام مصرف کننده (وسایل برقی خانگی، وسایل آشپزخانه، …)
خطوط انتقال الکتریکی (به‌علت وزن سبک اگرچه هدایت الکتریکی آن تنها ۶۰٪ هدایت الکتریکی مس می‌باشد)
ماشین‌آلات اکسید آلومینیوم (آلومینا) به طور طبیعی و بصورت کوراندوم، سنگ سنباده، یاقوت و یاقوت کبود یافت می‌شود که در صنعت شیشه‌سازی کاربرد دارد. یاقوت و یاقوت کبود مصنوعی در لیزر برای تولید نور هم‌نوسان به کار می‌روند.
آلومینیوم با انرژی زیادی اکسیده می‌شود و در نتیجه در سوخت موشک‌های با سوخت و دمازاها مورد استفاده واقع می‌شود

ضایعات آلومینیوم

بازیافت الومینیوم و ضایعات ان ،گرانبهاتر از طلا آلومینیوم یک فرآیندی است که در طی آن تمامی ضایعات آلومینیوم را می‌توان در محصولات جدیدی آن را استفاده کرد به این فرآیند استفاده از مینیوم در صنایع جدید بازیافت آلومینیوم می گویند.

تمامی ضایعات آلومینیوم پس از اینکه بازیافت شد پی دستگاه‌های بسیار قدرتمند و قوی برای ذوب اقدام می شود و عملیات ذوب روی ضایعات آلومینیومی صورت گرفته و آلومینیوم ها کاملاً ذوب شده و پس از آن به مواد خام آلومینیوم و آلیاژهای آلومینیومی تبدیل می‌شود و پس از آن در صنایع استفاده میشود.

خریدار ضایعات آلومینیوم

بازیافت الومینیوم و ضایعات ان باعث می‌شود هزینه‌های بسیار زیادی جلوگیری شده و پس انداز ملی را افزایش داده و کاهش هزینه‌های مرتبط با  دفن زباله، معادن،  فلزات و غیره جلوگیری شود.
روزانه و سالیانه میلیونها تن آلومینیوم به عنوان ضایعات تبدیل می‌شود و اگر جلوی بازیافت ضایعات آلومینیومی گرفته شود آسیب دیده و خطرات جبران ناپذیری را برای محیط زیست به همراه دارد و آسیب‌های خیلی جدی را به طبیعت وارد می‌کند.

ضایعات آلومینیوم بازیافت می‌شود دستگاه‌های بسیار قدرتمند تمامی آلومینیوم، حاضر شده و به مواد اولیه و آلیاژهای آلومینیومی تبدیل می شوند و آلیاژها را می توان دوباره در صنایع مختلفی که مرتبط با آلومینیوم است آن را به کار گرفت و کالای جدید را تولید کرد و این موضوع به اقتصاد ملی کمک بسیار زیادی خواهد کرد و همچنین باعث جلوگیری از آسیب زدن به محیط زیست می‌شود.